Interne udvalg / Internal committees

BUILD - SU

REferater

Nyt samarbejdsudvalg på BUILD er etableret per 7. februar 2020


Lederside: Medlemmer

  • Lars Pico Geerdsen (formand)
  • Anne Kathrine Frandsen
  • Per Heiselberg
  • Per Knudsen
  • Pernille Bisgaard Dybdahl

Personaleside: Medlemmer/Suppleanter

  • Martin Morelli, IDA, DdL, (næstformand) // suppleant Lars B. Gunnarsen, IDA
  • Thomas Lykke Andersen, TR v/IDA, (næstformand) // suppleant Kristian H. Reinau, DM
  • Annette Charlotte Johnsen, HK
  • Jacob Norvig Larsen, DJØF, DM // suppleant Rikke Skovgaard Nielsen, DJØF, DM
  • Jonna Jensen, HK // suppleant Anne Stuhlmann Schmidt, HK
  • Linda V. Andersen, TR v/BF // suppleant Vivi Søndergaard, KS
  • Morten Olsen, METAL // suppleant Anette Næslund Pedersen, Konstruktørforeningen
  • Nils Lykke Sørensen, FAOD
  • Søren Thorndahl, IDA

SU's sekretær og referent:

  • Susanne Olsen (SOL)
  • Suppleant Jane Dyhr (JAD)

Forkortelser:

BF: Bibliotekarforbundet
DJØF: Danmarks Jurist- og Økonomforbund
DM: Dansk Magisterforening
DdL: Den danske Landinspektørforening
FAOD: Forbundet Arkitekter og Designere
HK: Handels- og Kontorfunktionærernes Forbund i Danmark
IDA: Ingeniørforbundet i Danmark
KS: Kommunikation og Sprog

BUILD - Institutråd

BUILD Institutråd består af 10 personer, formanden samt 6 VIP og 3 TAP. Der er ingen repræsentanter for de studerende, idet ingen stillede op (der er 3 pladser, 1 rep. for Kbh. og 2 rep. for Aal og Esbjerg). Institutrådets medlemmer er valgt for perioden 1. februar 2020 - 31. januar 2024.


Medlemmer

Formand

  • Lars Pico Geerdsen

Videnskabeligt personale

  • Jannie Sønderkær Nielsen
  • Jesper Ellerbæk Nielsen
  • Michael Robdrup Rasmussen
  • Toke Haunstrup Christensen
  • Lars Bo Gunnarsen
  • Turid Borgestrand Øien

Teknisk-administrativt personale

  • Henrik Koch
  • Anne Stuhlman Schmidt
  • Søren Weibøl Bertelsen

Institutrådets opgaver følger af §§ 77-81 i AAU's vedtægter:

Institutråd

§ 77 For at sikre de videnskabelige medarbejderes og de studerendes indflydelse i instituttets faglige og akademiske forhold nedsætter institutlederen et institutråd for instituttet. 

§ 78 Institutrådet har til opgave at drøfte og rådgive instituttets ledelse om forhold af relevans for instituttets forskning, uddannelse, vidensformidling og evt. myndighedsbetjening. 

§ 79 Institutrådet rådgiver institutlederen om forhold, som institutlederen forelægger og kan endvidere udtale sig om forhold af betydning for instituttets virksomhed, som rådet finder relevant.

Stk. 2 Institutrådet har bl.a. følgende opgaver:

1) at rådgive institutlederen om instituttets strategiske forhold

2) at rådgive institutlederen om instituttets budget

§ 80 Institutrådet sammensættes af et af institutlederen fastsat antal medlemmer, dog ikke over 13. Institutlederen er født medlem af og formand for rådet. De øvrige medlemmer vælges af og blandt det videnskabelige personale, herunder ansatte ph.d.-studerende, af og blandt det teknisk-administrative personale samt af og blandt de studerende i forholdet 2:1:1. Repræsentanterne for det videnskabelige og det teknisk-administrative personale vælges for 4 år ad gangen, og repræsentanterne for de studerende vælges for 1 år ad gangen.

§ 81 Institutrådet fastsætter selv sin forretningsorden inden for rammerne af den standardforretningsorden, der fastsættes af rektor.
https://www.haandbog.aau.dk/dokument?contentId=345312

BUILD - arbejdsmiljøudvalg

MEDLEMMER AF ARBEJDSMILJLØUDVALGET (AMU) per 7.2.2020

  • Arbejdsmiljørepræsentanter Mette Vegeberg, kontor (næstformand)
  • Annette Næslund Pedersen, laboratorier
  • Jane Dyhr, kontor
  • Nils Lykke Sørensen, kontor og laboratorier
  • Thomas Lykke Andersen, kontor Arbejdsledere
  • Lars Pico Geerdsen (formand)
  • Per Knudsen, laboratorier
  • Pernille Bisgaard Dybdahl, kontor

Referater